Aanspreken Gewoon doen!
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
- Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
- Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
- Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
Praten over aanspreken is één, het daadwerkelijk doen is iets anders. 42% van de Nederlandse managers zegt eigenlijk vaker medewerkers te moeten aanspreken en 64% vindt dat collega's dat vaker zouden moeten doen.
Slechts één op de vijf leidinggevenden zegt in staat te zijn blijvende gedragsverandering voor elkaar te krijgen. Hoe komt het toch dat we onze medewerkers zo weinig aanspreken? Gytha Heins schetst wat het gebrek aan aanspreken kost en wat meer aanspreken oplevert. Aanspreken gaat niet alleen over kritiek of feedback geven, maar ook over kleur bekennen, tolerantie én grenzen stellen. In dit boek staan direct toepasbare oplossingen voor leiders van organisaties, voor aansprekers en voor aangesprokenen. Alleen op die manier is échte openheid, vertrouwen en resultaatverbetering haalbaar. Gytha Heins beschrijft op glasheldere en soms confronterende wijze haar conclusies, gelardeerd met veel praktijkvoorbeelden.
Gytha Heins is Managing Partner bij Be7. Ze helpt leiders, managers en medewerkers op een effectievere en efficiëntere manier hun doelstellingen te realiseren. Ze publiceerde diverse artikelen over leiderschap en aanspreken, onder andere in Tijdschrift voor Management Development, MT en op ManagementSite. Haar artikel 'Hoe creëer je nou echt een aanspreekcultuur' is inmiddels ruim 10.000 keer gelezen.
Slechts één op de vijf leidinggevenden zegt in staat te zijn blijvende gedragsverandering voor elkaar te krijgen. Hoe komt het toch dat we onze medewerkers zo weinig aanspreken? Gytha Heins schetst wat het gebrek aan aanspreken kost en wat meer aanspreken oplevert. Aanspreken gaat niet alleen over kritiek of feedback geven, maar ook over kleur bekennen, tolerantie én grenzen stellen. In dit boek staan direct toepasbare oplossingen voor leiders van organisaties, voor aansprekers en voor aangesprokenen. Alleen op die manier is échte openheid, vertrouwen en resultaatverbetering haalbaar. Gytha Heins beschrijft op glasheldere en soms confronterende wijze haar conclusies, gelardeerd met veel praktijkvoorbeelden.
Gytha Heins is Managing Partner bij Be7. Ze helpt leiders, managers en medewerkers op een effectievere en efficiëntere manier hun doelstellingen te realiseren. Ze publiceerde diverse artikelen over leiderschap en aanspreken, onder andere in Tijdschrift voor Management Development, MT en op ManagementSite. Haar artikel 'Hoe creëer je nou echt een aanspreekcultuur' is inmiddels ruim 10.000 keer gelezen.
Meer informatie
ISBN | 9789024409266 |
---|---|
Auteur | Gytha Heins |
Uitgever | Boom |
Verschijningsdatum | november 2017 |
Afmetingen | 229 x 150 x 23 mm |
Bindwijze | Paperback |
Taal | Nederlands |
Reviews
Schrijf uw eigen review