Wishlist icon
Cart icon
Winkelwagen

Hoe verzinnen ze het

Bedenkers van onvergetelijke reclames aan het woord

Jaap Toorenaar
ISBN: 9789492493484
2019

Voor 15:00 uur besteld, de volgende werkdag geleverd.

24,95(incl. BTW)
Wishlist icon
Wishlist icon Favorietenlijst

Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel

Gratis verzending bij bestelling vanaf € 25,-Gratis verzending bij bestelling vanaf € 25,-
Uw bestelling graag thuis bezorgd? Wij bezorgen het tot aan de deur.Uw bestelling graag thuis bezorgd? Wij bezorgen het tot aan de deur.
Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.

Beschrijving

De meeste reclame-uitingen die we zien zakken meteen weg in het moeras van ons geheugen. Maar er bestaan ook reclamecampagnes die miljoenen Nederlanders zich kunnen herinneren en die deel van onze cultuur zijn gaan uitmaken. Hoe verzin je zo?n pakkende reclame?

Jaap Toorenaar vroeg het de bedenkers van ?Melk, de witte motor?, de olifant van Rolo, de supermarktmanager van Albert Heijn en tientallen andere onvergetelijke reclames. Ze vertellen openhartig over hun gepuzzel en gepieker en over de (dwaal)sporen die ze bewandelden op zoek naar een memorabel idee. Waarom moest KLM aanvankelijk niets hebben van een reclamecampagne met zwanen? Waarom vonden ze bij Heineken de inloopkoelkast-commercial in eerste instantie meer geschikt voor Amstel? Wie was in werkelijkheid de man die op zondag altijd het vlees kwam snijden?

Met veel humor en inzicht leidt Jaap Toorenaar deze ontstaansverhalen in en geeft zo een scherp beeld van de soms wonderlijke reclamewereld. Daarnaast verklaart hij waarom deze vondsten zo goed werken. Daarom is deze verzameling van de meest onvergetelijke reclames en slogans een aanrader voor iedereen met belangstelling voor succesvolle communicatie. Kortom: wij van Maven adviseren... dit boek van Maven!

Jaap Toorenaar is reclameman en bestsellerauteur. Hij is medebedenker van onder andere de Calve? Pindakaas-commercial met Evert van Benthem. Van zijn hand zijn ook slogans als ?Een beter milieu begint bij jezelf?, ?NRC Handelsblad. Slijpsteen voor de geest? en ?De maatschappij. Dat ben jij?.

Hij schreef columns voor HP/De Tijd. Van Toorenaar verschenen eerder de bestsellers Mijn moeder zei altijd en Mijn vader zei altijd.

Meer informatie

Pagina's
376 pagina's
Auteur
Jaap Toorenaar
Formaat
240 x 172 x 24 mm
Druk
1
Gewicht
649gram
Taal
Nederlands
Verschijningsdatum
maart 2019
Uitgever
Maven Publishing
Verschijningsvorm
Paperback
NUR-code
810
Verschijningsdatum
19-03-2019
ISBN
9789492493484
Verschijningsjaar
2019
cookie

Deze website maakt gebruik van cookies

Door op "Alles Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.

cookies-close