Wishlist icon
Cart icon
Winkelwagen

Gianni Versace

Retrospective

Karl von der Ahé
ISBN: 9789462585188
2022

Voor 15:00 uur besteld, de volgende werkdag geleverd.

19,95(incl. BTW)
Wishlist icon
Wishlist icon Favorietenlijst

Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel

Gratis verzending bij bestelling vanaf € 25,-Gratis verzending bij bestelling vanaf € 25,-
Uw bestelling graag thuis bezorgd? Wij bezorgen het tot aan de deur.Uw bestelling graag thuis bezorgd? Wij bezorgen het tot aan de deur.
Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.

Beschrijving

Versace. Een naam die je direct associeert met stijl, weerbarstige
verfijning ? kleur, creativiteit, kunst. In Gianni Versace Retrospective
komt het werk een van de meest invloedrijke couturiers ooit
tot leven. De excentrieke Italiaanse modeontwerper neemt je mee in
de wereld van extravagante kleding en uitbundige catwalkshows
waarin mode, pop en design op spectaculaire wijze samenkomen.
Gianni Versace werd 25 jaar geleden vermoord, maar zijn vooruitstrevende
filosofie is nog steeds herkenbaar in het modebeeld van
nu. Het Groninger Museum eert Versace en zijn baanbrekende
ontwerpen in een grootse tentoonstelling.
Spectaculaire foto?s van heren- en damesoutfits, accessoires, stoffen,
tekeningen, interieurdesigns en filmopnames van de legendarische
shows uit zijn glorietijd tussen 1989 en 1997 laten zien hoe uitzonderlijk
creatief Gianni Versace was. Hij verbond mode met muziek,
fotografie
en grafisch ontwerp en liep hiermee voorop bij de transformatie
van modeshows en reclamecampagnes in kunstwerken.
De Italiaan wist de kunsten samen te brengen zoals nog nooit eerder
vertoond.
Versace doorbrak het traditionele man-vrouw beeld door kleding
voor beide seksen te ontwerpen en seksualiteit en macht in zijn
creaties te verwerken. Zijn openlijke homoseksualiteit maakte hem
een belangrijk persoon binnen de LGBTQ-beweging. Bovendien
speelde hij een grote rol in het zelfbewustzijn van vrouwen door hun
lichaam niet te verhullen. Als slimme marketeer trok hij beroemdheden
aan om zijn merk te promoten. Tegelijkertijd maakte hij van
onbekende modellen supersterren.

Meer informatie

Pagina's
176 pagina's
Druk
1
Gewicht
1243gram
Taal
Nederlands
Verschijningsdatum
december 2022
Uitgever
Uitgeverij WBOOKS
Verschijningsvorm
Hardback
NUR-code
452
Auteur
Karl von der Ahé
Formaat
292 x 237 x 19 mm
Verschijningsdatum
02-12-2022
ISBN
9789462585188
Verschijningsjaar
2022
cookie

Deze website maakt gebruik van cookies

Door op "Alles Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.

cookies-close