De veerkracht van Nokia

Paperback
ISBN
9789492037961
Levertijd 1-2 werkdagen
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
€ 22,50 € 20,64
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
  • Woon je in de omgeving? Dan bezorgen wij je bestelling zelf.
  • Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
  • Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.
Beschrijving
?Slecht nieuws is goed nieuws, goed nieuws is geen nieuws, en geen nieuws is slecht nieuws.?

Ooit domineerde Nokia de smartphone-industrie. De merknaam was het gangbare woord voor mobiele telefoons. Totdat de iPhones en Androids schijnbaar uit het niets verschenen en Nokia van een klip duwden: in slechts vier jaar tijd verloor het bedrijf 90% van zijn waarde.

Insiders zeiden dat de vraag niet was óf het bedrijf failliet zou gaan, maar wanneer.
Maar wat er toen gebeurde, was niet minder spectaculair: Nokia richtte zich in recordtempo weer op en is nu de op één na grootste speler in de mondiale draadloze markt, waarin honderd miljard dollar omgaat.
In 'De veerkracht van Nokia' onthult Risto Siilasmaa, de man die de comeback van Nokia aanvoerde, het verhaal van Nokia?s ondergang en wederopstanding. Hij vertelt over de instorting zoals die zich achter de schermen voltrok, en komt met overlevingsstrategieën en methoden van managementverandering waar iedere leider in het bedrijfsleven de vruchten van kan plukken.

Als raadsvoorzitter leidde Risto Siilasmaa de transformatie van Nokia waardoor het bijna failliete elektronicabedrijf opnieuw een zeer succesvolle speler werd op het gebied van netwerkinfrastructuur. Kern van de nieuwe strategie was de afstoting van de handel in apparaten en de acquisitie van Nokia Siemens Networks en Alcatel-Lucent.

De transformatie van Nokia is een van de meest dramatische bedrijfsmakeovers in de moderne geschiedenis. In 2012 kreeg de ooit zo machtige marktleider op het gebied van mobiele telefoons te maken met een nijpend cashtekort. De meeste beleggers hadden het bedrijf al afgeschreven. Maar onder Risto?s leiderschap speelt Nokia tegen alle verwachtingen in nu weer een bepalende rol op het gebied van netwerktechnologie. Dit vanuit de vuurlinie geschreven verslag leest als een thriller dankzij beschrijvingen van wat zich achter de schermen afspeelde toen het bedrijf instortte, de gewaagde beslissing om van koers te veranderen en de verbijsterende manier waarop Nokia zichzelf heruitvond.
Onderweg vertelt Risto over de overlevingsstrategieën en managementmethoden die hij leerde door leiding te geven tijdens een crisis. Hij legt uit hoe de kracht van paranoïde optimisme en de regels van ondernemend leiderschap nuttige lessen opleveren voor elke leider. Zijn leiderschapsprincipes bewijzen hun waarde in goede en in slechte tijden.
? Rich Lesser, ceo van The Boston Consulting Group

Iedere leider uit het bedrijfsleven moet'De veerkracht van Nokia' lezen, want het boek is niet alleen een waarschuwing, maar bevat ook praktische strategieën voor het herkennen van en actie ondernemen op gevaren en mogelijkheden. Risto, die er zelf bij was, geeft een eerlijke en fascinerende kijk op de dramatische instorting en wedergeboorte van een iconisch bedrijf. Koop exemplaren voor je topmanagers en bestuurders zodat zij heel snel leren ?paranoïde optimisten? te worden.
? Charlene Li, schrijfster van de bestsellers Groundswell en Open Leadership

De veerkracht van Nokia vertelt het meeslepende en persoonlijke verhaal van een van de moeilijkste en opvallendste transformaties in de geschiedenis van het bedrijfsleven: de wedergeboorte van Nokia. In tijden van voortdurende verandering herinnert dit inspirerende boek leiders eraan dat ze heersende opvattingen altijd kritisch moeten bekijken, oog moeten hebben voor nieuwe mogelijkheden, ruimdenkend moeten zijn en blijven en leiding moeten geven met een ondernemende instelling, hoe succesvol het bedrijf ook is.
? Jim Hagemann Snabe, bestuursvoorzitter van Siemens en Maersk, voormalig co-ceo van sap en schrijver van Dreams & Details

Echte lessen over leiderschap leer je niet op school, maar in de loopgraven. In 'De veerkracht van Nokia' vertelt Risto Siilasmaa bijzonder levendig hoe hij en zijn team een iconisch bedrijf dat zijn ondergang naderde transformeerden tot een wereldleider in ee
Meer informatie
Meer informatie
ISBN 9789492037961
Auteur Risto Siilasmaa
Uitgever Uitgeverij Brandt
Verschijningsdatum april 2019
Afmetingen 230 x 151 x 33 mm
Bindwijze Paperback
Taal Nederlands
Filiaal voorraad Enkhuizen, Heemskerk
Reviews
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:De veerkracht van Nokia
Uw waardering